reactie

In landsbelang (nationaal en internationaal), moet Schiphol worden uitgebreid. Om dit te realiseren zijn er twee opties aanwezig. 1, als eerste kan er misschien op de huidige locatie twee nieuwe start-, en landingsbanen worden gerealiseerd elk van 4.000 x 80 meter.

2, Als tweede optie zou het (heel erg) goed kunnen zijn dat er een vliegveld in zee er komt, dat voorzien is van drie start-, landingsbanen elk van 4.000 x 80 meter. Zou deze optie gedaan worden, dan zorgt dit niet alleen voor veel werkgelegenheid op daar ook veel minder geluidsoverlast boven land.

3, Zou één deze twee opties niet worden gedaan, dan zou een geheel nieuwe vliegveld in zee met minimaal vijf (of toch zes) start-, landingsbanen elk van 4.000 x 80 meter gerealiseerd (moeten) worden.

Deze derde optie is wél de meest kostbare (en mogelijk de allerbeste) optie ( met ca. 65 tot 80 miljard euro) daar daarom vooraf eerst zeer serieus berekend moet gaan worden welke optie voor de lange termijn echt het allerbeste is.